Minihotel az erdő szélén
2020. július 07. írta: Katusart

Minihotel az erdő szélén

Mint már biztos tudjátok, a tanév vége felé mindig eltűnök kicsit :-) Most is nagy hajrában voltam, hogy miután a két és fél évesem visszatérhetett a bölcsibe időre befejezhessem az e félévi iskolai projektfeladatot. 

kerekerdo_vh_kollazs.jpg

Nagyon élveztem, hogy egy kis hotel megtervezése volt a mostani feladat, mivel idegenforgalmi és szálloda szakon végeztem, így nemcsk a vendégek, de az üzemelés oldaláról is tudtam hozzátenni a projekthez, hogy tényleg egy megvalósítható terv szülessen a kirakatdesign helyett. 

A stílusban teljesen szabadkezet kaptunk, az épület vázszerkezete és a funkciók adottak voltak, amit bele kellett álmodnunk a kétszintes épületbe. Ezek közé tartozott a lobbi és a recepció, egy kávézó és egy mini wellness részleg a hozzájuk tartozó kiszolgálóhelyiségekkel és az emeleti szobák. 

szinek_texturak.png

Azt már az elején tudtam, hogy a biofil design lesz a fő vezérfonal, mivel annak elemei által harmonikus, nyugodt pihenést, kikapcsolódást elősegítő atmoszféra hozható létre. Számomra nagyon fontos a környezettudatosság, ezért egy eco épületben gondolkodtam, napelemekkel a tetőn, geotermikus fűtés-hűtéssel, elektromos töltőállomással a parkolóban.

Mivel az épületet Hőgyész külterületére, kiránulóövezetbe tervezték, az erdő színvilága jelenik meg a terekben: a barnák, zöldek a fákat, a sárgák a napfényt, a szürkés árnyalatok pedig a kőzeteket szimbolizálják a belső terekben.
A felső szinten, ezeket a színeket pasztellrózsaszín árnyalatok finomítják, becsempészve a virágos rét hangulatát.

Formailag a hexagon (mint a természet legtökéletesebb szerkezetének eleme) és a kör (mint az örök visszatérés, a  fenntarthatóság kifejezője) motívumait választottam. 
A felhasznált anyagok tekintetében is a természetesség és a fenntarthatóság volt a fő szempont a minőség mellett. Edelholz parkettát, Marca Corona hidegburkolatokat, Muratto parafából és természetes fémszemcsékből készült falburkolatokat, SlateLite kőburkolatokat választottam.

kerekerdo_vendeghaz_tervdokumentacio.jpg

 

Az alsó szint alaprajza és látványtervei:

vegleges_kialakitasi_es_berendezesi_alaprajz_also_szint-1.png

 

 Az alsó szint alaprajza és látványtervei:

vegleges_kialakitasi_es_berendezesi_alaprajz_felso_szint-1.png

Ahhoz képest, hogy még csak néhány hónapja foglalkozunk a digitális tervezéssel, egész elégedett vagyok ezekkel a látványtervekkel :-) A tervdokumentációban szerepelnek még részletes műszaki tervek, világítási koncepciótervek is, de ezekkel nem utntatnálak titeket. 

Ami még fontos feladat volt, hogy egy kis arculatot is tervezzünk a hotelhez...nyilván ettől nem leszek grafikus, de jó hogy egy picit ebbe a világba is belekóstolhattam a Stílusház Lakberendező Iskolának köszönhetően. 

kerekerdo_arculat_mix.jpg

Nagyon izgultam, hogy a tanáraim szerint is olyan szuper lett-e a végeredmény, mint ahogy azt én gondoltam. A prezentációm után rengeteg elismerő dícséretet kaptam, aminek a legjobban örültem az az volt, hogy ez a terv így ahogy van kivitelezhető lenne a gyakorlatban (persze még jó néhány koncepció és gyártmányterv előállítása után, ami most nem volt feladat). Ezt a férjem is mondogatta, de csak más egy szakmabelitől hallani ;-)

Most vég van egy hét szuszzanásnyi időm, aztán belevetem magam a Vállalkozó Start program képzésébe, hogy mihamarabb tervezhessek biztosan megvalósuló projekteket is :-)

Csodás nyarat nektek!

A bejegyzés trackback címe:

https://katusa.blog.hu/api/trackback/id/tr7015986674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása