Így készíts tapéta hatású falat stencillel
2020. május 06. írta: Katusart

Így készíts tapéta hatású falat stencillel

Még 2017-ben festettem ez a falat - aki először látja, azt gondolja, hogy tapéta, ez azt bizonyítja számomra, hogy jól sikerült. Leírom, hogyan csináltam, hátha ti is kedvet kaptok egy kis kreatív otthondíszítéshez. 

Tudom, hogy sokan vannak karantén idején, akiknek több a dolguk, mint valaha, de azt is tudom, hogy vannak olyanok is, akik nagyon is unatkoznak. Ha ebbe a csoportba tartozol és szeretnéd egyedivé varázsolni az otthonod, stencilezz! A kellékeket meg tudod rendelni 1-2 webáruházból és így ki sem kell mozdulnod.

img_2467_1.jpg

Amiket használtam:

Előkészületek

Maszkolószalaggal körberagasztottam a festendő felületet, majd a padlóra lefektettem egy kb 60 cm széles papírt, hogy védjem a szennyeződésektől. A lealapozott falat először két rétegben lefestettem a metálos festékkel, majd megvártam, míg teljesen megszárad.

img_2252_1.JPGAz első réteg után picit foltos volt még, de a második már jól fedett.

Stencilezés

A jobb felső sarokban kezdtem a munkát, a stencilt felsimítottam a falra és maszkolószalaggal rögzítettem a tetején és mindkét oldalán. Hengerrel festettem át a mintát, figyelve arra, hogy kevés festéket használjak, így megadályozva, hogy az a stencil alá szivárogjon. Miután száradt egy kicsit, felkentem egy második réteget. Ez után óvatosan eltávolítottam a stencilt, és meg kellett várnom míg szinte teljesen megszárad a festék, hogy tudjam folytatni a mintát. 

img_2259.JPG

img_2266.jpg

Miután a második minta is felkerült, be tudtam gyorsítani a folyamatot azzal, hogy lécspcsőzetesen haladtam tovább a festéssel, így mindig volt száraz rész (az ablak végig nyitva volt) amihez hozzá tudtam illeszteni a stencilt. 

img_2277.jpg

A széleket és ahova már nem fértem oda a hengerrel, szivacsecsettel festettem le. Gondolkoztam rajta, hogy csak egész mintát hagyok, de inkább megfestettem a vágottakat is, így értem el az igazi tapétahatást. 

Az egész munkafolyamat úgy állt össze, hogy 1. nap volt az alapszín festése, aztán 1 nap száradás következett, a stencilezésre kellett 2 nap, persze nem dolgoztam rajta egész nap. Ami a jó hangultatot biztosította közben: zene és egy kis rozé fröccs :-) 

Ilyen lett a végeredmény, miután a szegélylécek és a bútorok is a helyükre kerültek:

img_2465_1.jpg

Remélem ti is kedvet kaptatok egy kis falcsinosításhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://katusa.blog.hu/api/trackback/id/tr5715664722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása