Beszippantott az illóolajok világa
2021. november 27. írta: Katusart

Beszippantott az illóolajok világa

Aki ismer, az tudja, hogy számomra nagyon fontos az egészséges életmód (míg volt időm rengeteget edzettem, ami már nagyon hiányzik, így megvan az egyetlen újévi fogadalmam) és hogy imádom a természetet, ez a két dolog hajtott, amikor a családdal együtt elmentünk az első Öko Zsibongóra, a füvészkertbe. 
A rengeteg kedves kiállító között ott volt Attila és Kriszti, akil megmutatták nekünk a doTerra esszenciális olajainak világát és kaptunk ajándékba egy vadnarancs illóolajat, ami máig az egyik nagy kedvencem. 

Az illóolajok tömény, zsírban oldódó és általában vízzel nem keveredő (hidrofób) folyadékok, illékony aromás vegyületeket tartalmaznak, és növényekből vonják ki őket, általában vízgőz desztillációval vagy hidegsajtolással (citrusfélék).  Az illóolaj a növény belsejében kering, a növény immunrendszereként működik. Ez a folyadék adja a növény megújító, oxigénnel feltöltő, immunerősítő tulajdonságait.

Alig vártam, hogy elmehessek a csapatuk által szervezett olajélmény nevű összejövetelre és megismerhessem az általuk használt 10 féle alapolajat. Közben az ovikezdés kibabrált velünk is és a kisfiam pár nap után itthon kötött ki egy kis náthával. Kriszti nagyon kedves volt és küldött nekünk egy kis extra támogatást az On Guard és az Air olajkeverékek formájában. Hamar túl is lettünk a náthán és annyira belelkesedtem, hogy beregisztráltam a webáruházba (így nagykereskedelmi áron, azaz 25%-al kedvezőbb áron tudok olajokat rendelni, ráadásul új belépőként ajándék termékeket is kaptam) még azelőtt, hogy eljutottam volna a rendezvényre. 

Amikor végre mindenki egészséges lett és a munkám is megengedte, ellátogattam egy olajélményre, amit hatalmas profizmussal tartott Tepedelen Timi a Sooil irodában, ami a doTerra egyedülálló bemutatóterme és közösségi tere nemcsak Magyarországon, de az egész világon - ráadásul szuper ízlésesen van berendezve. Azonnal éreztem, hogy jó helyen vagyok jó időben és eldöntöttem, hogy a doTERRA-nak helye van a saját és a családom életében is. Miután hazaértem, összeszedtem az összes egyéb márjájú olajat, amit otthon találtam és leadtam a patikában - a nagyrészük rég lejárt, mert nem használtuk őket, így utólag visszagondolva valószínűleg ösztönösen éreztük, hogy nem 100%-ban természetesek.
Azóta már számtalanszor kaptam segítséget a csapattól az olajok használatát és megosztását illetően és én is folyamatosan képzem magam.

sooil_iroda.jpg

Hol tartok most?

Az esszenciális olajok világa nagyon színes és rejtélyes, átszőve megannyi legendával, ősi tapasztalattal és tudományos ténnyel, kutatással. Hallottatok már például a tolvajok olajáról? Hamarosan jön a sztori a privát insta oldalamon. 
Épp ezért az elmúlt hónapokban - amellett, hogy rendszeresen használjuk az olajokat és gyűjtjük a megannyi pozitív tapasztalatot - beleástam magam a témába, több könyvet is elolvastam és részt vettem egy aromaterápiás tanfolyamon is.
Persze ennyi idő csepp a tengerben, közel sem ismerem minden olaj összes jó tulajdonságát és a használatuk szabályait (ezek nagyon erős koncentrátumok, így óvatosan kell őket alkalmazni a megfelelő szaktudással). Viszont eljutottam odáig, hogy szívesen beszélek róluk és szeretném veletek is megosztani a tapasztalataimat, ha már egyvalakinek segíthetek az olajokkal javítani az életminőségén, akkor már megérte :)

katusa_doterra.jpg

 

De mi köze van ennek a lakberendezéshez?

Mint szerintem már tudjátok, én holisztikusan állok az egész folyamathoz (az illóolajok szintén holisztikusan hatnak), számomra nem az a legfontosabb, hogy az enteriőrfotókon jól nézzen ki a lakás, hanem az, hogy a benne lakók jól érezzék megukat. Egy új otthonban (is) tudnak kellemetlen illatok lenni az új anyagok, bútorok kipárolgása miatt. Ezen rengeteget segíthet a gyakori szellőztetés vagy egy légtisztító berendezés használata is (érdemes figyelembe vennünk a lakókörnyezetünk légszennyezttségét is).

A másik, ami nagyon jó szólgálatot tehet, az egy aromadiffúzor, ami a leghatékonyabb eszköz, az esszenciális olaj molekuláinak a szétoszlatására egy adott térben. Az ultrahangos technológián alapuló diffúzorok víz és illóolaj hozzáadásával működnek. Az olajok az oxigén molekulákhoz kötődnek, így a légtérben maradnak néhány óráig, ezáltal frissítik, javítják a levegő minőségét, fertőtlenítik azt, ily módon is kifejtve harmonizáló, egészségtámogató hatásukat. Bizonyos típusú illóolajok segítenek a gombák és penészgombák semlegesítésében is. A térillatosítás tökéletes módja annak, hogy a feltöltődés és pihenés vagy az otthoni munka és tanulás időszaka hatékony legyen.
Számos hidegpárásító aroma diffúzor a fényterápiát is alkalmazza, ami befolyásolja a hangulatot.

img_4883_lumo.jpg

A többi ilóolaj párologtatós eljárás (mécseses párologtató, gőzpára, radiátor párologtató, illatgyertya) során a meleg károsíthatja az olajokat, ráadásul az illóolajok gyúlékonyak, ami szintén veszélyforrást jelent. Ezért sokkal előnyösebb az aromadiffúzor vagy más, hő alkalmazása nélküli illatosítási módszer. 
A diffúzorok kiváltják az elektromos légfrissítők, bolti nádpálcás párologtatók, füstölők és a szintetikus illatanyagokat tartalmazó légfrissítő sprayk használatát. Az olajok kiválasztásánál legyetek nagyon résen, az olcsó, drogériában kapható aromaolajok nem alkalmasak párologtatásra sem, hiszen szintetikus illatanyagokat tartalmaznak, amik többek között fejfájást is okozhatnak. 

Ha érdekes számodra ez a világ, nézz körül a Sooil Klubban vagy keress meg és kiderítjük, hogy hogyan tusz kapcsolódni az olajokhoz és a csapathoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://katusa.blog.hu/api/trackback/id/tr2916766532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása