Fonott rácsvédő 1.0
2018. március 06. írta: Katusart

Fonott rácsvédő 1.0

Nagyon tetszenek a fonott rácsvédők, viszont a számomra borsos áruk miatt nem vásároltam a kisfiamnak - gondoltam mire kinövi a babafészket majdcsak kitalálok valamit. Nézegettem Pinteresten ötleteket, hogyan lehetne házilag megcsinálni, de csak csomópárnás ötletekre bukkantam, amik viszont kiindulási alapnak nagyon is jók voltak. 

Először is kiderítettem, hogy milyen anyagból készítik ezeket, azt pedig csak tippelni tudtam, hogy milyen szélesek és hosszúak legyenek a csövek, hogy befonva körbeérjék majd a 120x-60-as kiságyat - 4 cm szélesség és 6 méter hosszúság mellett döntöttem (a végén kiderül, hogy jól-e).
Mivel nincs varrógépem (még), kértem egy kis segítséget a varráshoz, így nekem már csak meg kellett töltenem a hurkákat, ami azért igen nagy munka, több órán keresztül tartott a művelet, 2 nap alatt voltam meg vele - pedig nem is töltöttem meg mind a 6 métert. A töltésben egy alufóliás guriga és egy fa rúd volt a segítségemre, a gurigára az anyag felét tudtam ráhúzni, így két oldalról töltöttem fel a mosható tömőanyaggal a hurkákat.
Majd következett a legjobban várt munkafolyamat, a fonás. Ebben segítségemre volt a férjem, míg én fontam, ő rendezgette a feltekert hurkákat, hiszen 5 méteresek voltak. A végeket külön-külön kézzel varrtam/dolgoztam el, hogy ha már nem lesz rá szükség 3 csomópárnává tudjam alakítani a rácsvédőt, majd a fonás elejénél végénél összevarrtam őket. 

A fonat 12 cm magas lett, végül, ahhoz hogy körbeérje a kiságyat 3 méter hosszú lett, amihez 440 cm-es hurkák kellettek. 

Íme a folyamat képekben:

fonott_racsvedo_1.jpg

Itt pedig a végeredmény:

img_5913.JPG

Felhasznált eszközök és anyagok:

  • 2 méter 140 cm széles Jersey anyag szürke melír színben
  • 1.5 kg mosható műszálgolyó tömőanyag
  • szilárd papírhenger (frissentartó fólia)
  • fa rúd, vagy bármi amit a gurigába lehet dugni, pl. nyújtófa

 

Ez csak a prototípus, szeretnék csinálni egy magasabbat, lazább töméssel - ehhez már a saját varrógépemet fogom használni :-)

A folytatást itt találjátok >>

A bejegyzés trackback címe:

https://katusa.blog.hu/api/trackback/id/tr9513711774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anyn 2019.01.10. 20:19:18

Szia. Érdekelne, hogy csinálsz még ilyet megrendelésre? :) 120x60-as kiságyba kellene, mentazöld. Nem igazán èrtek ehhez a bloghoz (azon is meglepődtem, hogy van regisztràciòm), megadhatok\ megadhatsz email címet, hogy könnyebben kommunikáljunk?
süti beállítások módosítása