Meseszép környezetbarát falmatricák
2020. október 05. írta: Katusart

Meseszép környezetbarát falmatricák

Mint tudjátok, rajongok a környezetbarát lakberendezési és dekorációs termékekért. Így találtam rá a hazai MÖKKI Design termékeire, s gondolom nem okozok nagy meglepetést azzal, ha elárulom, hogy a márka megálmodója Balogh-Stark Orsi, két tündéri kisfiú anyukája. A nem mindennapi falmatricák mellett találtok nála babaportrékat, melyek személyre szabhatóak és motivációs posztereket is, melyeket pedig a karanténidőszak ihletett. 

118008527_2716881608601175_1721692012330917211_n_1_1.jpg

A környezetbarát falmatrica tulajdonságai:
  • Színhű, telített színű nyomatok
  • Légcsatornás öntapadó réteggel rendelkezik, ami meggátolja a falmatrica és a fal közötti levegőbuborékok képződését
  • Könnyen áthelyezhető, eltávolítható
  • PVC-mentes
  • Környezetbarát, újrahasznosítható papírtapéta

Természetesen én is szerettem volna egy ilyet a kisfiam szobájába, így választottam egy csodaszép szivárványos falmatricát Alex ágya fölé.
Már a csomagolás is elvarázsolt, óriási hengerben érkezett, selyempapírba tekerve, cuki kis matricával lezárva - így szinte lehetetlen, hogy megsérüljenek a matricák út közben. Az anyag tapintása tényleg papírszerű, érződik, hogy nincs benne műanyag.
A felhelyezés összességében kb. fél órát vett igénybe, lehet hogy segítség nélkül gyorsabb lettem volna :)
Miután nedves ruhával megtisztítottam, majd szárazra töröltem a falat, kimértem a szivárvány helyét és ceruzával bejelöltem. A ragasztással belülről kifelé haladtam, a második ív után már egész könnyű dolgom volt - a visszaszedés egyébként nagyon egyszerű, a lényeg, hogy csak azután simítottam teljesen a falra a matricát, amikor már biztos voltam a helyében. A kisfiam azt kérdezte amikor kész lett, hogy lecsúszhat-e rajta - lehet, hogy túl sok Bogyó és Babócát olvasunk/nézünk :) nagyon örült neki! Itt láthatjátok a végeredményt:

A falmatrica legnagyobb előnye a falfestéssel szemben az, hogy könnyen áthelyezhető, eltávolítható - így ahogy változik az ízlésünk, úgy tudjuk változtatni a szoba hangulatát, anélkül, hogy át kellne festetünk az egészet. Gondoljatok csak bele - hatalmas divat a babaágyak feletti falrészt kifesteni, dekorálni, de amikor 2-3 évesen átköltözik a gyerkőc egy normál magasságú ágyba, a dekoráció hirtelen elveszti korábbi funkcióját. Emiatt is érdemes mobilis elemekben gondolkodni, a szintén divatos falfestés helyett.

Készítettem interjút Orsival, hogy jobban megismerhessétek őt és munkáját.

Hogyan született a MÖKKI Design?

Szeretem és feltölt, ha szép dolgokon legeltethetem a szemem, ezért aztán igyekszem esztétikus és megnyugtató dolgokkal körül venni magam. Imádok kijárni a természetbe a családommal, ahol ehhez minden adott. Csak ugye az ember mégsem töltheti minden idejét a szabad ég alatt, igaz? Így aztán azon vagyok, hogy az esztétikus, a megnyugtató, a harmónia és vele együtt a természet az otthonunkba is „beköltözzön”. Az a misszióm, hogy ezt a békés, megnyugtató érzést mások is megtapasztalhassák otthonukban. Ez a vízió hajtja vállalkozásomat:)

Mindig is fűtött belülről egy megmagyarázhatatlan vállalkozói kedv, hogy valami „nagyot” alkossak, valami igazán hasznosat, ami sok-sok embert boldoggá tesz. Aztán 4 évvel ezelőtt megszületett a nagyfiam és sok mindent újra kellett gondolnom. A vállalkozói kedvem viszont nem hagyott alább. Folyamatosan kerestem, mi lehet az a belső érték magamban, amivel én hasznos lehetek a társadalomnak, amivel sokaknak segíthetek. Ezzel párhuzamosan igyekeztem a kisfiam játszósarkát, majd később a költözés miatt a gyerekszobát mind esztétikai, mind funkcionális szempontból jól berendezni. Ekkor ütköztem abba az akadályba, hogy az üres falakra nem találtam olyan dekorációt, ami megfelel az én esztétikai kritériumaimnak, hazai gyártású és nem mellékesen belefér a költségvetésünkbe:) Arra gondoltam, hogy majd én megtervezem a faldekorációt, és mivel jártas voltam a nyomdai gyártatásban is, ezért kézenfekvő volt, hogy falmatricát készítek.

Létrejött a MÖKKI design

És bevallom őszintén, már ekkor egy olyan „hátsó szándék” vezérelt, hogy ez szerintem másoknak is tetszene, ezért érdemes lehet belőle többet gyártani… Így született meg a MÖKKI design gondolata körülbelül 2 évvel ezelőtt. Eredetileg skandináv stílusú, minimalista faldekorációban gondolkoztam, innen a MÖKKI név is, ami dánul házikót jelent. Aztán kibővült a paletta, mert ecsetet ragadtam és sorra jöttek az akvarellfestékkel készült falmatricák. Nem vagyok festőművész, csak hobbi szinten festek, nálam sokkal-sokkal tehetségesebb grafikusok, festőművészek vesznek körül. Viszont van szemem a széphez, hogy lássam, mi az, ami érték. És legfőképpen tudom, hogy váljon egy grafika falmatricán keresztül az otthon díszévé. Nem titkolt szándékom, hogy felkaroljak tehetséges hazai képzőművészeket és az arra érdemes alkotásaikat elérhetővé tegyem otthonok falain.

csalad_1.jpg

Miért fontos számodra a környezettudatosság?

Azért fontos számomra, mert úgy gondolom és hiszem, hogy mind egyek vagyunk a természettel. Ezt sajnos a mai civilizált, nyugati kultúránkban, amikor a kütyük állnak a mindennapjaink középpontjában, hajlamosak vagyunk elfelejteni, vagy nem venni róla tudomást. Pedig ha csak megnézzük, hogy egy szobanövény is hogy meghálálja, ha foglalkozunk vele és szépeket gondolunk róla, akkor vajon mi történne, ha mindenki ilyen szeretettel gondolna a fákra, erdőkre, hegyekre és az egész élővilágra? Elképesztő dolgokra lennénk képesek... És ennek csak egy kis szelete, hogy vigyázunk a környezetünkre és igyekszünk környezetbarát alapanyagokat használni, újrahasználni, hasznosítani. Ez egy szemlélet, amit szívügyemnek tartok és úgy gondolom, hogy mindannyiunk közös érdeke lenne, hogy tegyünk is érte.

Hogyan készülnek a termékek?

A falmatricák kétféle módon készülnek a kezeim alatt. 
Az egyik, hogy saját inspiráció alapján (általában a természetben járva ihletődöm meg) jut eszembe egy újabb termékötlet, amiket gyorsan papírra vetek, majd vázlatolok. 
A másik pedig, hogy egy megkeresés alapján, a megrendelő ötlete nyomán készítek vázlatokat.
A vázlatok rajzolásánál már előre gondolkodok, hogy gyártási szempontból mi lenne az ideális méret, forma. Ezután következik az egyik kedvenc részem: az akvarell festés. Általában több verziót is készítek (sokszor akár 20-30 festmény is születik), mire eltalálom az "igazit" és elégedett vagyok a végeredménnyel. Ha ezzel megvagyok, akkor digitalizálom a festményeket, majd jöhetnek az utómunkák és a gyártáselőkészítés. Egy vidéki, FSC (Forest Stewardship Council) auditált nyomdával dolgozom együtt már sok éve, akikben maximálisan megbízok. A nyomda elkészíti a falmatricákat a saját, PVC-mentes, papírtapéta alapanyagomra és selyempapírba csomagolva, újrahasznált dobozokban küldi el nekem. Én pedig minden falmatricát egyesével ellenőrzök és csomagolok a megrendelések postázásához.

Hol dolgozol?

Otthon dolgozom, a kis dolgozószobámban és a konyhai étkezőasztalon. :)
A kisebbik fiam most lesz 1 éves, itthon vagyok vele (a nagyobbik ovis), így általában alvásidőben és késő este dolgozom, illetve amikor a férjem jófej és délelőtt is vigyáz a gyerkőcökre :) Szerencsés vagyok, mert sokat besegít és támogat a kis vállalkozásom építésében.
Hogyan alakítottad ki a számodra ideális munkakörnyezetet? 

Szerencsére van egy borzasztónagy és hosszú étkezőasztalunk, aminek a felét állandóan elfoglalom a festéshez és a csomagoláshoz szükséges kellékekkel. A másik felén zajlanak az étkezések :) A számítógépes munkákat pedig a dolgozószobában végzem az íróasztalomon. Így kicsit változatosabb a "munkahely". Mondtam már, hogy nem bírom a monotonitást? :D Talán épp ezért lelem örömömet ebben a kreatív szakmában... :)

Min dolgozol épp?

Sok mindenen dolgozom egyszerre. Mindig több projektet futtatok párhuzamosan. Most például saját inspiráció alapján egy akvarell plafonigérő nyárfa falmatrica kollekción dolgozom, emellett 3 egyedi megrendelésem is van (akvarell lufikat, fákat és járműveket tervezek). Az egyedi megrendeléseket igyekszem mindig 1-2 hét alatt befejezni, a saját projektet mindig csak ezután következnek, ezért azokkal lassabban haladok, akár hónapokig is elhúzódhat, míg elkészülnek.
A tervezéseken kívül pedig folyamatosan adminisztrálok, a marketingen dolgozom, a webshopot menedzselem és partnerkapcsolatok felé nyitok. Szívügyem ugyanis, hogy felkaroljak más tehetséges tervezőket és az arra érdemes alkotásaikat elérhetővé tegyem otthonok falain.
katusa_interior_design_fb_cover.png

A bejegyzés trackback címe:

https://katusa.blog.hu/api/trackback/id/tr3316228000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása